Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. (ANAZHΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΕΛΑΡΓΙΚΟ ΝΟΜΟ).



Θρύλοι και παραδόσεις


Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι είναι άνθρωποι μεταμορφωμένοι, και ο Πλούταρχος αναφέρει ότι
στη Θεσσαλία όποιος σκότωνε πελαργό, τιμωρούταν με θάνατο. Αλλά και αργότερα, εξαιτίας των
προλήψεων, που ήταν πολύ διαδεδομένες τόσο στις Χριστιανικές όσο και στις Ισλαμικές χώρες, ο
πελαργός απολάμβανε παντού ιδιαίτερη προστασία.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι ο σεβασμός και η αγάπη που τρέφουν για τους πελαργούς οι Τούρκοι,
που τους λένε τα πουλιά του Μωάμεθ. Στην ανατολή πιστεύουν ότι το σπίτι που ο πελαργός διάλεξε
για να χτίσει τη φωλιά του δεν κινδυνεύει από τη φωτιά, στην Ευρώπη ότι η εγκατάσταση ενός ζευ-
γαριού πελαργών σε έναν τόπο προμηνύει καλή σοδειά για την περιοχή, στο Σουδάν ότι ο πελαργός
που θα πληγωθεί με βέλος, όταν πεθάνει το παίρνει μαζί του στον ουρανό κι αν τύχει αυτός που του
έριξε το βέλος να ξαναπεράσει κάποτε από το μέρος που τον πλήγωσε, τότε το βέλος πέφτει πάνω
του και τον σκοτώνει.
Στις δυτικές χώρες οι μεγάλοι, όταν
πρόκειται να γεννηθεί κι άλλο παιδί στην
οικογένεια, συνηθίζουν να λένε στα
παιδιά ότι θα το φέρει ο πελαργός και σε κάθε παιδικό
βιβλίο υπάρχει ένα τουλάχιστο λαϊκό και συνήθως άτεχνο
στιχάκι που το αναφέρει.


Σε πολλούς, επίσης, μύθους όπως π.χ. του Αισώπου, ο πελαργός παίζει σπουδαίο ρόλο. Αλλά ακόμη και στην ιστορική παράδοση γίνεται αναφορά στην παρουσία του πελαργού . Όταν λ.χ. ο Αττίλας το 452 μ.Χ. πολιορκούσε την Ακυληία στην Αδριατική και απελπισμένος πως δεν θα μπορέσει να την κυριεύσει, ήταν έτοιμος να λύσει την πολιορκία, άλλαξε γνώμη όταν είδε να φεύγουν οι πελαργοί που είχαν χτίσει τις φωλιές τους στις στέγες των σπιτιών της πολιορκημένης πόλης. Γιατί την αναχώρηση των πελαργών τη θεώρησε καλό οιωνό. Και πραγματικά αντί να φύγει έκανε επίθεση και την κυρίευσε.Από τα παλιά επίσης χρόνια πίστευαν πως όταν οι γέροι πελαργοί χάσουν τη δύναμη και τα φτερά που τους ζεσταίνουν, τότε οι νεαροί πελαργοί αναλαμβάνουν τη διατροφή τους και μαδούν τα δικά τους φτερά για να σκεπάσουν με αυτά τους γονείς τους. Η δοξασία αυτής της συγκινητικής αυτοθυσίας ήταν τόσο πολύ διαδεδομένη στις παραδόσεις όλων των λαών, ώστε ο νόμος που στην αρχαιότητα υποχρέωνε τα παιδιά να γεροκομούν τους γονείς τους, είναι γνωστός με το όνομα "πελαργικός νόμος" και η ανταπόδοση των τροφείων από τα φιλόστοργα παιδία στους γονείς ονομάστηκε "αντιπελαργία" ή "αντιπελάργηση"


.Μια ακόμα από τις πιο διαδεδομένες δοξασίες είναι πώς, όταν μεταναστεύουν οι πελαργοί, προηγούνται πάντα οι κουρούνες, που τους δείχνουν το δρόμο και τους χρησιμεύουν για οδηγοί. Επίσης πιστεύεται ότι μεταναστεύουν ζευγαρωμένοι. Για αυτό όταν πολλές φορές ο νεοφερμένος σε κάποιο μέρος πελαργός, εξαφανιστεί ύστερα από λίγες μέρες, λένε ότι πάει να φέρει τη σύντροφο του. Σε άλλα πάλι μέρη πιστεύουν πως όταν οι πελαργοί που φθάνουν είναι καθαροί και ολόλευκοι, τότε θα έχουμε ξηρασία, απεναντίας, όταν είναι βρώμικοι και λερωμένοι, μας περιμένει βροχερή χρονιά.


Ο Αριστοτέλης, στο βιβλίο του Ιστορία των Ζώων, αναφέρει ότι τα φίδια στη Θεσσαλία πολλαπλασιάστηκαν κάποτε πάρα πολύ, ώστε υπήρχε κίνδυνος οι άνθρωποι να αναγκασθούν να φύγουν από εκεί, αν δεν ερχόταν ένας μεγάλος αριθμός Πελαργών, οι οποίοι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κατόρθωσαν να ξεκαθαρίσουν τον τόπο από τα ερπετά. Οι Θεσσαλοί, για να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους στους Πελαργούς, ψήφισαν ειδικό προστατευτικό νόμο για τα πουλιά αυτά, σύμφωνα με τον οποίο ετιμωρείτο με θάνατο όποιος τολμούσε να τα σκοτώσει.


Αρα λοιπόν υπάρχει ο πελαργικός νόμος και η αντιπελάργηση.Και τα δύο έχουν αφορμή τη σχέση πελαργών γονέων και παιδιών.Ορίζουν την αμοιβαία αγάπη,προστασία και περίθαλψη μεταξύ γονέων και παιδιών.

Πελαργικός νόμος ειναι η φροντίδα των γονέων στα παιδιά και ο κοπος του παππού και της γιαγιάς.Αντιπελάργηση ειναι η απόδοση μεταφορικά,κάθε είδους τροφείων.Δηλαδή τιμή και ευγνωμοσύνη σε ολους όσοι έχουν μοχθήσει για την πρόοδο των πιο νέων.


Αξίζει να κρατάμε αυτές τις Ελληνικές παραδοσιακές ανθρώπινες συνήθειες.Γίνεται η ζωή πιο γλυκιά και ευλογημένη.


Εσείς τι λέτε;;;;;;;;;;;;;;;;;

Μπορούμε να εφαρμοζουμε στη ζωή μας αυτούς τους νόμους:::::

90 σχόλια:

jacki είπε...

Ξέρεις τι μου ήρθε στο μυαλό..
Ώσπερ πελεκάαν τετρομένος την πλευρά Σου Λόγε...

Αυτό από τα εγκώμια..

Καλή μέρα και καλό μήνα Σκρουτζάκο μου.

Bουλα. είπε...

καλημερα και καλο μηνα μικρε μου....Ολα τα μπορουμε!

✿ margarita είπε...

Φυσικά και αξίζει να κρατάμε τις παραδόσεις μας Σκρουτζάκο μου..συμφωνώ μαζί σου!

Διαβάζοντας για τον πελαργό ήρθε στο μυαλό μου η "πορτολαλένια" του Ελύτη.

Θα σου αφήσω μια ποιητική καλημέρα σήμερα :))

Eτσι καθώς γλαυκόλαμψαν οι εφτά ουρανοί,
έτσι καθώς αγγίξαν μια φωτιά τα κρύσταλλα,
έτσι καθώς αστραψανε χελιδονοουρές,
σάστησαν πάνω οι άγγελοι και κάτω οι κοπελιές,
σάστησαν πάνω οι πελαργοί και κάτω τα παγόνια,
κι όλα μαζί συνάχτηκάν κι όλα μαζί την είδαν,
κι όλα μαζί τη φώναξαν: Πορτοκαλένια!

Ξέφυγα απο το θέμα της ανάρτησης..δεν σε πειράζει,ε μικρούλη? :)

Φιλί

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Μακάρι να ίσχυαν όλα αυτά και με μας τα έλλογα όντα.
Δυστυχώς βλέπω συμπεριφορές που αρρωσταίνω...
Τώρα πάλι είναι και το άλλο. Οι γέροντες πελαργοί στόμα έχουν και μιλιά δεν έχουν. Οι δικοί μας γέροντες όμως....τί να σου λέω...
;-0

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑΑΑΑ!!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Artanis είπε...

Εγώ μένω στους πελαργούς: Τους έχω δει να κλαίνε με πραγματικά δάκρυα...
Αυτό για μένα είναι τα πάντα...Τα υπόλοιπα είναι δοξασίες των αρχαίων...

Skouliki είπε...

αξιζει και πιστευω ο καθενας με τον τροπο του κανει οτι μπορει

καλο μηνα να εχουμε

Διάττων είπε...

Θρύλοι, μύθοι, παραδόσεις... Πρέπει να αποτελούν για μας σημεία αναφοράς.

Την καλημέρα μου φίλε μου και καλό μήνα...

Δέσποινα είπε...

πολύ χαίρομαι ,Σκρουτζάκο, που σβήστηκε τις προάλλες το θέμα με τους πελαργούς κι ας αναγκάστηκες να το ξαναγράψεις.Σήμερα που όλοι γράφουν για το νόμο κατά της απαγόρευσης του καπνίσματος κάνεις τη διαφορά.Καλημέρες!!

ΛΕΩΝ είπε...

Καλό μήνα Σκρουτζάκο!
Αν κρατάμε τις παραδόσεις? Ε, δεν βλέπεις τους πυροβολημένους πελαργούς που όσοι επιζούν καταφθάνουν στα σωματεία περίθαλψης πτηνών? Τόσο τις κρατάμε!
Την καλημέρα μου!

Ευρύνοος είπε...

Πολύ ωραίο το θέμα σου φίλε Σκρουτζάκο..

καλό είναι να κρατάμε και να μεταδίδουμε τις παραδόσεις, και τις δικές μας και των άλλων λαών..
μόνο να μάθουμε έχουμε..
και αυτό είναι καλό..

καλό μήνα..

alterego είπε...

Eγω λεω οτι δεν ξανακανες καλυτερη αναρτηση απ αυτην.
Οσο για τον πελαργικο νομο και την αντιπελαργηση, τα αυτονοητα δεν χρειαζεται να τα λεμε, φυσικα και πρεπει...
Καλο μηνα φιλε μου

!sweety! είπε...

Σκρουτζάκο καλημέρα!Πολύ ωραίοι οι μύθοι σχετικά με τον πελαργό!Ο μοναδικός ίσως που ήξερα ήταν αυτός ότι τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός.
Όσο για τον πελαργικό νόμο...φυσικά και πρέπει να τον εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή!!!Οι γονείς έχουν υποχρέωση να φροντίζουν τα παιδιά τους,να τα καθοδηγούν και να τα συμβουλεύουν.Αν δεν μπορούν να αντέξουν αυτή τη μικρή υποχρεώση(γιατί πράγματι είναι μικρή συγκριτικά με τη χαρά που παίρνουν οι γονείς απ' τα παιδιά τους),τότε θα έπρεπε να το σκεφτούν διπλά πριν αποφασίσουν να κάνουν οικογένεια!
Καλό μεσημεράκι!!!!!!!:)

Γαλάτεια είπε...

Καλημερα Σκρουτζακο!
Νομιζω πως η τηρηση του πελαργικου νομου ειναι φυσιολογικη και αυθορμητη.Αλιμονο αν δεν φροντισουμε για τους γονεις μας....Βεβαια θα υπαρχουν και περιπτωσεις οχι και τοσο στοργικων γονεων που δεν συμπεριφερθηκαν καλα στα παιδια τους ή που ακομα τους συμπεριφερθηκαν και ασχημα (κακοποιηση κλπ).Σ'αυτες τις περιπτωσεις μονο τα ιδια τα παιδια γνωριζουν τι πρεπει να κανουν και οτι κι αν διαλεξουν,ακομα κι αν γυρισουν την πλατη στους γονεις,κανεις νομιζω δεν μπορει να το κατακρινει.Οσα ξερει ο νοικοκυρης δεν τα ξερει ο κοσμος ολος,που λενε...

THANASIS MAKEDONAS είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ .ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΑ.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Και βέβαια αξίζει Σκρουτζάκο μου!
Και με το παταπάνω!!
Καλό μήνα να έχεις:)

Σταυρούλα είπε...

Σκρουτζάκο μου αυτοί είναι ηθικοί άγραφοι νόμοι που εφαρμόζονται χιλιάδες χρόνια τώρα.Αλίμονό μας αν δεν ίσχυαν!Πέρνα από το μπλογκ μου να δεις κάτι που σε αφορά.Καλό μήνα.

D.Angel είπε...

Κάτι μας είπες τώρα!!!Δεν νομίζω ότι μπορούμε...δυστυχώς!
Φιλιά πολλά Σκρουτζάκο
Καλό σου μήνα!

Hfaistiwnas είπε...

χμμ κάποιοι τους εφαρμόζουν θα έλεγα, αν και σήμερα υπάρχει τόσο η ανάγκη για προσωπική ζωή που κάποιοι δεσμοί σπάνε πρόωρα..

ΖΕΡΒΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ είπε...

Πολύ όμορφη και τρυφερή ανάρτηση!!!! Καλό μήνα και πολλά πολλά φιλιά!!!!

Rock N Rolla είπε...

Αυτο που κανουν οι πελαργοι για τους γονεις τους, αν ισχυει ειναι καταπληκτικο.Δεν μου ειναι δυσκολο να το πιστεψω γιατι τα ζωα εχουν δειξει απειρες φορες οτι μπορουν να δειξουν περισσοτερη "ανθρωπια" απο εμας!!! Εγω προσωπικα ειμαι σ'αυτους που εφαρμοζω αυτο τον Πελαργικο νομο, γιατι οι γονεις μου ειναι τα παντα για μενα.Και εχουν κανει τα παντα για μενα!! Και δεν το νιωθω σαν υποχρεωση, την ανταποδοση αυτης της αγαπης και φροντιδας, αλλα κατι που το κανω με ολη μου την καρδια. Υπαρχουν ομως και αυτοι που δεν εχουν-ειχαν την τυχη να εχουν γονεις σαν τους δικους μου.Αυτοι τι πρεπει να κανουν?? Να δειξουν ανωτεροτητα ή να πληρωσουν με το ιδιο νομισμα?? Εσυ τι πιστευεις?

Και επι της ευκαιριας, καλησπερα :-)

stalamatia είπε...

Πολύ όμορφα αυτά που έγραψες Σκρουτζάκο μου για τους πελαργούς η αλήθεια είναι πως πρώτη φορά τα ακούω εκτός αυτό με τα παιδιά.Να είσαι καλά .

eirini είπε...

Τώρα αν σου πω ότι εγώ πρώτη φορά άκουσα αυτήν την ορολογία; Πελαργικός νόμος! Δεν το ήξερα!
Πολύ καλές οι πληροφορίες σου Σκρουτζάκο μου! Τα πάντα στην φύση είναι σωστά μελετημένα και απόδειξη όλα αυτά που μπορούμε να μάθουμε εμείς οι άνθρωποι από ένα τόσο όμορφο πουλί!

Καλό βράδυ και πολλά φιλιά!!!

Κωνσταντίνος Κόλιος είπε...

Πάλι μάθαμε κάτι, ανατριχιαστικά ευχάριστη η ιστορία των πελαργών που φροντίζουν τους γηραιότερους.

Καλό βράδυ κι ας μάθουμε απ' αυτούς.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Jacki.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΥΜΗΘΗΚΕΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Βούλα.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ.ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

edelweiss-margarita.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΧΗΜΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΥΠΗΡΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Αrtaniς.ΚΑΛΩΣ ΤΗ ΜΑΚΡΙΝΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ.ΝΑ ΚΛΑΙΝΕ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ;ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ.ΑΥΤΟ ΛΕΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Skouliki.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Diatton.ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ .

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Δέσποινα Πατεράκη.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΛΕΩΝ.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Ευρύνοος.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ.ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

alterego.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Sweety.ΚΑΛΩΣ ΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Θανάσης.ΚΑΛΩΣΤΟΝ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Γαλάτεια.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ Η ΤΗΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΕΛΕΝΑ.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΑΞΙΖΕΙ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Σταυρούλα.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΦΥΣΙΚΑ ΕΡΧΟΜΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

dreamer-angel.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΓΙΑΤΙ ΦΙΛΗ ΜΟΥ;ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Ηfaistiwnas.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΣΠΑΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΑΘΙΚΤΟΥΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Stavroulazerva.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Stalamatia.Ω!!!ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΑΛΛΑΞΕΣ ΑVATAR;ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

eirini.ΚΑΛΩΣ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ .ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΙ ΕΜΑΘΕΣ.ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Κωνσταντίνος Κόλιος.ΚΑΛΩΣΤΟΝ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΑΛΛΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Rock N Rolla.ΚΑΛΩΣΤΟΝ.ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΑΠΟ ΕΔΩ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ.ΕΓΩ ΘΑ ΕΔΕΙΧΝΑ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ.ΕΧΩ ΚΑΙ ΓΩ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΝΑ ΕΧΩ ΥΠΕΡΟΧΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.ΟΛΟΙ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΜΙΣΗ.Η ΖΩΗ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ.

ΦΩΤΕΙΝΗ είπε...

φυσικα και μπορουμε αν θελουμε..
πολυ καλη αναρτηση σκρουτζακο μου..μπραβω σου

καλο μηνα να εχεις...

Savvina είπε...

Όταν θέλουμε κάτι πιστεύω ότι έχουμε την δύναμη να το πετύχουμε σκρουτζάκο.
Οι παραδόσεις πρέπει να μεταφέρονται από γενιά σε γενία.Έτσι μας έμαθαν οι γονείς μας,έτσι πρέπει να συνεχίσουμε να πράτουμε και εμείς.
Καλό βράδυ και καλό μήνα να έχουμε όλοι μας.

Ελενα καπακιώτου είπε...

καλο μηνα....
και να ξερεις οσο σε διαβαζω...
ειτε σε αναρτησεις η σε σχολια.... εισαι υπεροχος...


να σε χαιρονται οι γονεις σου!!!

b|a|s|n\i/a είπε...

για αυτό στις περισσότερες καμινάδες υπάρχουν και πελαργοί; αυτά τα διακοσμητικά; συμβολισμοί ε; πολύ όμορφη ανάρτηση. ιδέα δεν είχα για όλα αυτά που μπορεί να σημαίνει ο πελαργός. και πάντα είχα την απορία γιατί τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός και όχι άλλο πετούμενο. :)
καλό σου μήναααααααααα!

ΝΑΝΤΙΑ είπε...

Καλημέρα και καλό μήνα Σκρουτζάκο μου,καθυστερημένη όπως πάντα!
Δέν υπάρχει μπορώ δεν μπορώ,θέλω κάτι το κάνω δεν θέλω δεν το κάνω,όλα είναι θέμα θέλησης,απλά πράγματα φίλε μου.
Όλα λοιπόν μπορούμε να τα κάνουμε αρκεί να υπάρχει θέληση,πόσο μάλλον να κρατάμε τις παραδόσεις μας και να διδασκόμαστε από αυτές.
Και πάλι καλό μήνα φίλε μου και συγνώμη για την καθυστέρηση.

katerina είπε...

Skroytzako μικρούλη μας.. πολύ όμορφη ανάρτηση.. κοίτα να δεις πόσα έχουμε ακόμη να μάθουμε.
Είναι υποχρέωσή μας να συντηρούμε και ν΄αγαπάμε τις παραδόσεις μας, πολλές αλήθειες μας λένε με τον τρόπο τους.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

Τασολάμπρου Χρυσούλα είπε...

Πέραν του ότι μου άρεσε πάρα πολύ το θέμα που περιέχει στοιχεία μυθολογίας και παράδοσης, μου αρέσουν και οι απόψεις σου.
Συμφωνώ και μπράβο σου.

karkinos7 είπε...

Καλησπέρα και καλό μήνα!!!!Πελαργοί ωραία πουλιά,ήθη,έθιμα,ρίζες,παραδόσεις,πολύ όμορφο το κείμενο.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Savvina.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Ζinaa Kapa.Ω!!!ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΩΤΕΙΝΗ.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ.ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

basnia.ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΝΑΝΤΙΑ ΒΑD RELIGION 7.ΚΑΛΩΣ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ.ΣΥΜΦΩΝΩ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ΠΕΡΝΑΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑΣ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Κaterina.Ω!!!ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΧΡΥΣΑ.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

gaykarkinos 7.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ.

spyros1000 είπε...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΦΙΛΕ...

e-ioannis είπε...

KAΛΟ ΜΗΝΑ
ΙΩΑΝΝΗ !!!!!!!

Σταλαγματιά είπε...

Δεν ήξερα πως κρύβονται τόση μύθοι γύρω από την ύπαρξη ενός πουλιού.
Πρέπει να τα γνωρίζουμε και να φροντίσουμε ωστε να τα μαθαίνουν και οι νέες γενιές, είναι κομμάτια από την κάθε χώρα , τα πιστεύω τους και οι παραδόσεις τους.

Σε φιλώ μικρε μου

Ανώνυμος είπε...

νομίζω ότι όλοι ότι σπέρνουν εκείνο θερίζουν. όταν έχεις μεγαλώσει παιδιά με αληθινή αγάπη τους είναι αυτονόητο ότι θα σε φροντίσουν όταν έρθει η ορά που θα τους χρειαστείς κι αν ακόμα έχεις κάνει λάθη μπορούν να συγχωρούν αν εσύ τους το έμαθες πρώτος.το θέμα είναι βέβαια ότι στην πράξη δεν είναι τόσο απλό και εύκολο. πόσο μάλλον με τον τρόπο που ζούμε τώρα . πάντως η αγάπη ποτέ δεν χάνετε πάντα γυρίζει πίσω. καλό σου μήνα .

thomai είπε...

Μια γλυκιά καλημέρα στο πιο καλό παπί του κόσμου.

Το θέμα σου είναι φανταστικό όπως πάντα.
Πράγματι από μικροί που είμασταν ο πελαργός υπήρχε σχεδόν σε κάθε παραμύθι ή ποίημα που μας έλεγαν.
Πιστεύω ότι όλα μπορούν να γίνουν αρκεί να το έχουμε μέσα μας και να το λαχταράμε με την ψυχή μας.

Φιλιά πολλά.

zoyzoy είπε...

Πολύ όμορφη ανάρτηση μικρούλη! Πόσες αξίες μαθαίνουμε από τα έθιμα μας που πρέπει να διατηρούμε για την ευημερία τη δική μας και των παιδιών μας!
Πιστεύω ο καθένας ότι δίνει θα πάρει σ'αυτή τη ζωή!
Καλό ΣΒΚ να'χεις!!

kat. είπε...

εμένα πάλι ξέρεις τι μου ήρθε στο μυαλό;
μια θάλασσα γεμάτη πελαργούς και εγώ κάπου ανάμεσα τους να τρέχω! ναι.. ξέρω! είμαι πεζή!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

e-ioannis.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Spyros 1000.ΚΑΛΩΣΤΟΝ.ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Αναστασία.ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Sofia bin.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΓΡΑΨΕΣ.Η ΑΓΑΠΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

thomai.Ω!!ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ,ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΑ ΦΙΛΙΑ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Zoyzoy.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ.Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΟΤΙ ΔΩΣΕΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΣΒΚ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Κat.Ω!!ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΠΟΥ ΕΙΣΟΥΝΑ;ΟΜΟΡΦΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ.ΣΑΝ ΠΙΝΑΚΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ.

Ταχυδρόμος! είπε...

Καλό καλοκαίρι! Με αυτά και μ'αυτά!

Άστρια είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση, με πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες!
Κι ανάμεσά τους συγκινητικές εικόνες :)

Σ' ευχαριστούμε:))
Καλό μήνα!

Φεγγαρολουστη είπε...

Καλο μηνα φιλαρακι...
Βραβειο σου δινω για την καλη σου διαθεση, το χιουμορ σου και για την ενημερωση που μας προσφερεις...

Unknown είπε...

καλό σου μήνα πέρνα όμορφα πολύ καλή ανάρτηση και ενημερωτικά ..νάσαι καλά

επί λέξει είπε...

Πόσα έμαθα!

Καλημέρα και καλό μήνα!!

τετραγωνος κυκλος είπε...

Καλό μήνα κι από μένα!

Με "ανοιχτό" μυαλό πολλά γίνονται...

Suspect είπε...

ωραιο ποστ, να σαι καλα!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Aστρια.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Φεγγαρόλουστη.ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

homemade.ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΣ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

aa.Ω!!ΚΑΛΩΣΤΟΝ.ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

τετράγωνος κύκλος.ΚΑΛΩΣΤΗΝ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Suspect.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΣΥ ΚΑΛΑ.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Ταχυδρόμοοοοοοοοος.ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΦΙΛΕ.ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.